lördag 27 oktober 2012

Google Docs och Drive

Jag studerade på GoogleDocs-tjänster och sammanfattade mina tankar kort i den här presentationen, som är en GoogleDocs -presentation. 

Jag testade även att skapa en textdokument, men eftersom det är ganska långsamt att använda GoogleDocs, gjorde jag de här anvisningarna med MsWord-programmet och hämtade sedan dokumentet till GoogleDocs och även konverterade dokument till en GoogleDocs -dokument

Om du har tid, skulle det var intressant och höra dina kommentarer, hur dokument syns och laddas upp osv. 

Den andra närstudiedagen var så fulltproppad med nya program, tjänster, saker, information, mm. - att jag har fortfarande "infoähky" (vad heter det på svenska?). 
Det är bra, att nu efteråt vi har möjlighet att titta på varandras presentationer. 

Men samtidigt gäller det att börja studera och testa de följande medier!

p.s. 
Jag undrar, vad är den här bloggen - en dagbok?, en rapport? att prata högt med sig själv, men ändå vänta att någon annan skulle ha tid och intresse att läsa? ....
Molnar på himmelen, solen går snart ner, kanske får vi mera snö.



 

1 kommentar:

  1. Hej,
    jag skal först svara på din PS. Som jag ser det, är blogg ett ställe där du reflekterar, vad du har gjort OCH också ett ställe där du delar med resten av gruppen. Alltså en sorts kombination av studiedagbok (för dig själv) och portfolio (där du delar med andra, vad du har lärt).

    Tack för din mycket bra presentation på torsdag! Det finns många av gruppen, som gärna vill ha den. Därför är det fint, att du har delat den här i bloggen. MEN ett problem har vi: du skal göra presentationen public för att kunna dela den (samma gäller andra dokument, som du har delat). Som det är nu, kan vi inte öppna länken.

    En annan sak: du kunde experimentera med att bädda in google-presentationen här i bloggen. Så går det till:
    Arkiv>Publicera på webben. Där kan du kopiera inbädningskod, men innan du gör det, välj storlek Anpassad och ge bredd t.ex. 580 (som passar åtminstone till min Blogger frame). Du behöver bara ge bredd, höjd reknas automatiskt. Kopiera nu koden, och gå till din blogg inlägg bär du klistrar koden i HTLM-flik.

    Det här var igen en sak, som var lättare gjort än sagd!

    - Irmeli

    SvaraRadera